Det luktar nudlar


Överallt. Så fort jag öppnar fönstret på morgonen slår det över mig. Tillsammans med doften av avgaser och en liten liten strimma sol som febrilt försöker stråla genom smoggen, är det exotiskt. Snudd på förtjusande. Men låt mig inte överdriva nu. Som när det kommer till HUR BILLIGT ALLTING ÄR. Massage för 50 kr, helkropps, 1 timma. BigMac Meal, 25. Converse, 75. Skål med ris, 3!

Naturligtvis är det härligt att vara tillbaka i Shanghai. Familjen är sig lik. Alla har sina outtalade roller. Den ömma modern, den lata brodern, den påstridiga systern, och den slitande fadern som, när han kommer hem från jobbet, får ta all skit som "Pappa, fixa Wiit, jag vet inte hur det fungerar!", "Skynda dig nu Håkan, jag får alltid vänta på dig!".
Funderade på att ha en pappa-dag framöver. 3 personer som lever på en enda mans inkomst, och samtidigt sitter på baken och rullar fingrarna. Dags att visa sin tacksamhet?

Jag har dock börjat bränna fläsk på gymet. Ett fantasiskt fint sådant. Ska se till att gå varannan dag framöver. Inte för att jag är fet utan för att jag mår bra av att röra på mig. Och bubbelpoolen är HELT OKEJ. Brukar ligga där och dåsa tillsammans med de andra lyxfruarna. Mestadels japaner faktiskt. Nakna! Känns som att de förföljer mig.

Vad gör man då annars som lyxbarn i Shanghai? Mamma volontärar på ett barnhem, går på målarkurs och sjunger i kör. Hittills har jag bara orkat gå med på kören. Men hej vad roligt det var. Inte så mycket för sångens skull som för alla puckon i gruppen. Nej, nu överdrev jag igen. Vad ska mamma säga? Låt oss bara hoppas att inte svett-Maja skvätter ner mig nästa gång vi ses. Eller att fisförnäma Malin tjötar hål i huvudet på mig. Fast snygg-Peter ser jag förstås gärna mer av, höhö.

Nu plingade en liten kines precis på dörren för att leverera någon slags madrass. Vem ska sova på den? Ännu ett av pappas påhitt, troligtvis.



Köttmamma!


I'm back!


Jag hittade Bega i kylen! Vi har så svårt att slita oss.


Bra middag.

Kommentarer
Postat av: Micka

s h o p p i n g ! OoOoo om du råkar gå förbi en dvdförsäljare, skulle jag bli superduper glad om du har plats att köpa med filmen Remember Me ;) (med Robert Pattisson, jättebra)

2010-05-21 @ 18:12:12
Postat av: steffiniching

Tro det eller ej darling - det har jag redan tänkt på! Glöm det nu så blir det en överraskning sen när jag kommer hem... puss!

2010-05-22 @ 05:41:03
Postat av: Micka

hoppar studsar tjoar av glädje här på andra sidan klotet! :D

2010-05-22 @ 09:36:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0