Vilse -igen




Idag hamnade jag i Frölunda.
Har aldrig varit där förr, och hade visserligen planerat att åka dit. Men Frölunda visade sig vara STORT. Höghus och motorvägar så långt ögat kunde nå. Jag liksom krympte ihop.
Hade som vanligt kollat upp på Eniro vart mitt mål, i detta fall Sportlife, skulle ligga. Hade dessutom frågat Frölundaexperterna Jakob och Maha om vägen. MEN ändå blev det så fullkomligt fel. En så fullkomligt lång promenad! Som ledde till ett fullkomligt dåligt humör. 
Förtvivlad ringde jag Emil som försökte guida via en karta på sin mobiltelefon. Men tyvärr tog tålamodet slut och jag hittade aldrig till Sportlife. Visserligen fick jag genom värstingpromenaden min träning också denna dag. Men vilsenheten jag bedriver måste få ett slut. För också idag tog jag till belöningstekniken som plåster på min förvirring. Och så vitt jag vet är jag ännu inte gjord av pengar.

I skolan finner jag samtidigt min panna liggandes i djupa veck. Knappast bra rehab för huvudvärken. Men jag måste ändå säga att det är väldigt intressant. Biokemi, cellbiologi, histologi, obduktion (nästa vecka!). Förstår naturligtvis inte mer än hälften och önskar att pappa var här. Men jag slår mitt feta huvud ihop med mina nufunna vänner i klassen och hoppas att vi tillsammans hittar rätt väg.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0