Nöjd


Jag sitter och smakar på känslan av att känna sig nöjd. Sitter och funderar över hur länge den tänker stanna kvar.

Jag vet inte om jag klarade tentan men jag skulle bli skandalast förbannad om det visade sig att jag inte fått godkänt. Det kändes bra och jag är i vilket fall som helst nöjd med att ha överlevt en fruktansvärt plågsam vecka. Det var säkert 3 år sedan jag läste något i utbildningssyfe överhuvudtaget. Men jag inser att min hjärna otroligt nog expanderat i minneskapacitet sen gymnasieåren. Och jag får för mig att jag utvecklat någon form av högre intelligens. Men det är naturligtvis bara en illussion som nu uppstått som kontrast till den destruktiva känslan av otillräcklighet och hopplöshet under tiden man pluggat inför tentan. Gissningsvis.

Jag sitter iallafall här i min lilla lägenhet och jag tar det lugnt. Försöker ta vara på timmarna innan nästa studiefas tar vid. Jag lyssnar på DiLeva och klockan är nio på fredag kväll. Mina klasskamrater är på tentafest hos, hör och häpna, Agnes Käll. (Den RIKTIGA Agnes Käll som ironsikst nog också skrivit tenta idag, och som jag närsomhelst ska ta tag i att boka återträff med!). 
Hursomhelst är jag inte det minsta avundsjuk. Jag känner mig heller inte ensam. Det är något nytt som håller på att hända med mig, jag är säker på det. När jag dessutom lever på en känsla som att vara nöjd blir jag extra avslappnad. 

Det gäller att passa på. 
Jag kryper upp i duntäcket nu och det är allt som krävs. För en gångs skull. 

Jag bara är.



Då pappa segrade över John i armbrytning.
Så känns det.


Kommentarer
Postat av: mickan

det här har jag läst sjukt mkt om, det är det min utbildning handlar om : BEING! att vara i stunden och njuta av den, att inte bara göra (doing)!! ;)

2010-03-19 @ 23:28:24
Postat av: mami

Gött Steffie Bong!! Men vem är Agnes Käll??

2010-03-20 @ 05:36:42
Postat av: steffi

Då måste du lära mig mer om det Micka. Du får vara min master.

Agnes Käll är delvis en tjej som går i min klass, men också tjejen från Afrika som jag hängde med DUVET.

2010-03-20 @ 11:55:47
Postat av: Agnes (den oriktiga?) Käll

Hahaha, det här var det mest förvirrande jag läst på mycket länge. Vet visserligen att det finns en till Agnes Käll i Sverige och att hon bor i Göteborg eftersom en kille i MIN klass känner henne väl sedan han bodde där. Men jag blir ändå inte klok på det här inlägget. Hur som haver, dags att boka nu! Hur gör man egentligen?

2010-03-22 @ 20:44:28
URL: http://agnesboken.blogg.se/
Postat av: Stephan

Hahaha. Nu när jag läser mitt inlägg igen förstår jag precis din försvirring! min mening var att skriva att DU är den riktiga agnes käll såklart. SJUKT att du vet vem det är, gör hela grejen ännu mer konstig! nåja, vi tar och bokar det trevliga i veckan tycker jag. Hör av mig igen, Puss

2010-03-23 @ 20:28:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0