Check


Har precis slukat två förföriskt goda getosttoasts. Det är fredag och jag är lycklig igen. Katarina och jag gjorde glädje/vårskri igår efter redovisningen som gick SKITBRA, och jag känner att jag återigen upplever nöjdheten i tillvaron.

Idag har jag dock förvillat mig i Vasa på jakt efter "Hole's human anatomy & physiology". Eniro lovade att Studentakademibokhandeln skulle ligga i området, men jag, som aldrig riktigt lyckats inse mitt senildementa lokalsinne, fick en lång promenad runt både kyrkor, parker och diverse uppförsbackar. När jag tillslut kom fram, 5 minuter innan den sorgligt fula shoppen skulle stänga, visade det sig att någon jävel precis hunnit köpa det sista exemplaret. Jag sätter nu ALL min tilltro till antingen Maria eller Johanna som kommer tvingas låna ut boken till mig. Då kan jag dessutom låtsas att jag tjänar 600 spänn.

Ikväll bockar jag hursomhelst av.

* 7,5 HP (mitt livs första) -CHECK
* Ledig helg -CHECK
* Buggkurs påbörjad -CHECK
* 10 grader och sol -CHECK
* Bjuden på resa till Budapest i april -CHECK
* Hopp om livet -CHECK


Men jag saknar mamma, pappa och John som just nu befinner sig i Malaysia. Grr, det är sånt man missar när man försöker klara sig själv och växa till vuxen på annan ort. Annat land. MEEN jag hörde att det skulle bli åska hela veckan så jag slipper nog vara bitter... Skänker även en tanke till sötaste kines-Eva som aldrig förr flygit och är rädd för vatten. Puuh.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0