Drömmen om en segelbåt


Lektion ett avklarad.
Kan numera styra rodret(?), kryssa, och förstår i huvudsak uttryck som "falla av" och "skota hem". I ca två år har den gode Emil lovat att han ska lära mig att segla. Och äntligen, efter en stor spark i röven och tillsammans med Mats och Susanna, är jag påväg. Den stora illusionen om seglatsen runt halva jorden (eller åtminstone den till Grekland) känns numera bittert orealistisk. Men med lite jävlar anamma ska jag nog lyckas segla åtminstone till Klädesholmen i sommar. Och om jag är smart och tränar tålamod/segling som en kombo, kanske jag kan komma rätt så långt tillslut.


Hej. Å hå.

Kommentarer
Postat av: mami

Härlig segelbild :-)

2010-07-08 @ 10:03:11
Postat av: Annika

Jag och Stefan seglade på Gotland! Var kul! :D

2010-07-23 @ 12:05:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0