R.I.P


Vetskapen av att jag förra veckan rensade bort avloppsrester från Pålhårstrån, hudrester, är läskig. Flera gånger har jag drömt mardrömmar om denna man som tragiskt nog tog sitt liv i lägenheten jag numera bor i. 
Men låt mig få hedra minnet av honom denna hans namnsdag till ära. 
Jag vet inte vem du var Pål, men jag tror att du uppskattar kladdkaksresterna vi kalasade på förut. Och Dr. Peppern som höjde måltiden ytterligare ett snäpp. Känner på mig att du var en av de få i klubben för exeptionellt bra smak. Skål, Pål!

Som om jag inte fått min dagliga dos av död, rapporterar radion om flygkrashen med Ethiopian Airlines. 90 personer döda, pouff. Blir konstigt nog mycket medveten om varför jag är livrädd för att flyga. Spontan reaktion är att det är ett MIRAKEL att jag överlevde Afrika-resan.
Man ska inte överdriva. Men jag tänker. Aldrig mer Ethiopian Airlines.

För övrigt pluggar jag som en gris, varför jag inte har något trevligare att rapportera om än att hedra minnet av de döda. Som avslutning på denhär dagen fattas nu bara att jag går och drar något gammalt över mig.
Adjö.





Måltiden förevigad.



Kommentarer
Postat av: mami

fint att du tänker på Pål tycker jag. Jag tror han gillar dig och att just Du tog över hans lägenhet. Kramis :-)

2010-01-26 @ 02:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0