Mina innersta behov



Dags för ett lite psykiskt löjligt reflekterande inlägg igen. Förlåt. Men ett besök hos Dr. Håkan lämnar mig sällan oberörd och därför.

Vi gjorde ett test igår.
Håkan säger, att det livet handlar om att fokusera på sina innersta behov. Det är genom att få utlopp för de som människan är i balans och därmed tillfreds med sitt liv. Kruxet: att först bli medveten om behoven.
Leken gav mig följande resultat:


 Uppskattning.      Kärlek

 Trygghet.      Spänning

    Annorlunda/Alternativt

 Utmaning.    Dans.     Skriva

         Familj.       Sol





Återigen outsmartad av Håkan. Att något så banalt som behov kan vara så svåra att få fram?
Visst, svaren kom knappast som en överraskning. Men det gjorde insikten. Insikten att jag kanske inte fullt ut fokuserat på mina behov de senaste åren. Och att jag, även om jag gjort det, inte fått det resultat jag önskat, det resultat som tillgodosett mina behov, exemeplvis trygghet och uppskattning.

Följdfrågan.
"Sånt är ju livet Håkan! Man kan inte alltid få det man vill ha. Och ibland skiter det ju sig hur mycket man än fokuserar på något som i slutändan ska leda till att behoven blir tillfredsställda. Ska man leva med konstant huvudvärk för det?"

Är jag helt inkompetent eller. Jag har faktiskt också brukat klyshan "Jag försökte iallafall". Är jag så otroligt onormal att jag inte kan hantera misslyckanden? Ever, liksom. 

Det fullständiga svaret på den frågan får jag nästa gång vi ses. Inshallah.
Tillvidare: Fokus på behoven. Äta, sova, bajsa och liiiite till.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0