Klädesholmen


Kanske förträngde jag det.

Glömde skriva att jag var på Klädesholmen i helgen. I mitt föräldrahem som numera står tomt. Svinkallt var det. Gick knappt att spola i toaletterna. Emil hade fått äran att hjälpa mig transportera hem träningscykeln så att jag kan införliva mitt fantastiska träningsprojekt. Helbra.

Mindre bra var känslan av att komma hem. ÅNGEST. Jag klarade knappt att gå in i mitt gamla rum. Helt fel.
Detta var inte hemma. Detta var bara ett hus. TomtLedsamt. Fyllt av minnen från i höstas. En dålig höst.

1 timma senare, hemma i Kungsladugård. Jag sätter mig vid förnstret och glor ut över Göteborg och jag vet inte riktigt vad som hänt. Jag tänker att jag ALDRIG mer vill bo på Tjörn. I hela mitt liv. Och jag som alltid gillat min ö.

Detta är en smärre tragedi faktiskt.

Å andra sidan.
Sommargäst kanske är fräckare?


Kommentarer
Postat av: Jacob Karlsson

Ja sommargästerna är ju de med massa pengar :). Sen kan ju alltid känslor vara övergående, vem vet vad du känner om några år?

2010-01-28 @ 19:42:28
URL: http://ytlander.wordpress.com
Postat av: mami

inte konstigt att det inte gick att spola - vattnet är ju avstängt!!

2010-01-29 @ 10:10:02
URL: http://holmekagan.blogg.se/
Postat av: stephanie

mamma, det GICK att spola, faktiskt. men det var trögt.



Jacob, Jag kan tänka mig pengar... Vi får väl gifta oss rikt isåfall. Det vi sysslar med nu leder ju till solidarietslön. Men som du säger -känslorna är säkert övergående.

2010-01-29 @ 17:52:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0