Hund Huvud



Jag har en dröm. En ouppnåelig sådan.
Har tänkt på den sen jag var typ 4. Ibland har jag glömt bort den för en stund, några år.
Distraktionen av min kanin "Plutten" tex. Älskade honom så mycket. Och gödde honom till att bli den fetaste kaninen på Tjörn. Hade ett marsvin också. "Batman". Honom lyckades jag krama ihjäl.
Du läste rätt. Vågade knappt skriva det nu faktiskt men sanningen måste segra. 5 år var jag.

Att trotsa sin pälsallergi är inte lätt. Mindre djur funkar någorlunda för de luddar oftast endast av sig i ett begransat isolerat område. Har även, i ett mycket svagt JAGVILLTAHANDOMNÅGOT-ögonblick, investerat i fiskar. Neontetra, guppys, simpla, tråkiga. Projketet lades ner 2005 när jag flyttade till Norrköping. Mamma fick FÖRTVIVLAT försöka upprätthålla akvariets överlevnad. Av respekt till henne tänker jag inte avslöja hur det slutade. 

Alla misslyckade husdjursförsök till trots. - Jag har en dröm. Dö inte nu.
Men jag tänker mig en fransk bulldog. Skiter i om folk tycker de är fula. Jag har velat ha en ända sen typ 2002. 
Har dock aldrig vetat om det verkligen varit en fransk bulldog jag sett. Men sen igår eftermiddag vet jag. En ung tjej med franskbulldog-look-hund på spårvagnen och jag hade modet att fråga. En fransk bulldog! SÅÅÅ fin.

Jag tänker. Att en dag ska det ske. Får sätta min tilltro till Gud eller företrädelsevis allergispruta.
Jag skulle döpa honom till Åke eller nåt annat gammaltöntigt oerhört charmigt namn. Han skulle vara min trogna följeslagare genom livet och jag skulle aldrig mer behöva känna mig ensam. Han skulle bli
Min bästa vän.



Lilla Fritiolf von Klein kanske.



Kommentarer
Postat av: micka

jag gillar inte bullehundar men kan tänka mig att passa den både en och en andra gång om du skramlar kosing o köper en ;) =) vill också ha en hund som älskar en o alltid är glad!!

2010-01-24 @ 15:08:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0