Hänt


Konsekvent Konfererande Kreativa Klubben har haft sitt första möte.



Samtalsämnena cirkulerade kring "Vad häller du i kaffet om mjölken är slut?" och "Jag har också sett en SÅNDÄR...neger." Mickan bjöd på kaffe med dopp och samtliga (2) förutom Sanna, stickade på en halsduk. Klubbens grundare, halvdansken Linn, hade naturligtvis viktigare planer denna afton. Vilket svek till denna klubb, vars syfte är något i stil med att pyssla, men också kan ses som ett desperat försök att umgås på ett mer civiliserat sätt än med alkohol. Min tolkning är dock att vi håller på att bli gamla.
Jag har nu hursomhelst ÄNTLIGEN slutfört halsduksprojektet som påbörjades år 2006. Resultat: förjävligt. Men kul hade vi. 

Kreativiteten satt kvar i mina fingrar ända fram till på fredagen, då jag till min stora förtjusning fick ett paket på posten med äkta pappersfotografier från Afrikat. Fantastiskt! tänkte jag och klistrade ihop ett kollage av hela härligheten, som jag sedan hängde upp ovanför köksbordet. GOD MORGON har således äntligen fått en verklig innebörd för mig.

I onsdags stack jag förresten en gubbe i magen. Jag gav nämligen INSULIN för första gången i hela mitt liv. Innan dess hade jag, hör och häpna!, tagit ett BLODPROV på honom. Inte en svettdroppe, inte minsta darrning eller tecken på svimning från min sida.
Jag skrattade för mig själv hela vägen hem från praktiken. Och hade jag inte varit så fattig som jag var då, hade jag köpt en stor fet prinsesstårta för att fira bragden.

Medan jag ändå håller på att rabbla upp min vecka i preteritum, kan jag också tillägga att jag varit på bio. Shutter Island. Psykologisk thriller, spännande som in i baljan. Öppet slut, minst sagt. Egentligen inte min typ av film men jag är imponerad, och det händer ju inte så ofta.
Slutligen. Löning! Vilket bl.a. betyder att jag precis som alla andra tjejer i 20 års-åldern numera äger ett par 199kronors jeans från Gina Tricot. Men det är förstås en VILD gissning.


Kommentarer
Postat av: mami

Vilka duktiga tjejer!! Låter som ett riktigt kafferep ;-)Kram

2010-03-01 @ 12:18:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0