Fantastiska Fredrik


En ny era i mitt bloggande skall uppstå!
Mycket tack vare min fantastiska vän Fredrik har jag nått en ny insikt.
Vi skypade igår. Luleå - Göteborg och det var mycket trevligt. Tankefröt uppstår när Mr. Väg och Vatten kritiserar min blogg att vara av mycket negativ framtoning. JAG VET. Det är sant. Jag försvarar mig dock snabbt med kommentaren att man ju ofta har ett behov av att få ur sig massa skit. Han köper resonemanget, tror jag. Och vi kommer senare fram till att det är ett sätt att utvecklas, gå vidare.
Men.

Jag har tänkt om. Eller tänkt vidare på det där första uttalandet, påpekandet. Den negativa framtoningen i min blogg. Måste ändras. Kanske inte skrivstilen i sig, tragikomik är underhållande. Men mitt sätt att tänka, se saker på, och därefter präntas ner på pappret...
Det positiva måste ta mer plats.
Det fantastiskt passande med Fredriks uttalande var att jag idag har gjort kopplingen till en ny uppgift vi fått i skolan. "Personligt förbättringsarbete -hållbar hälsa som student". Går ut på att under 14 dagar, varje dag göra något bra för sin hälsa och under tiden dokumentera det. Den första tanken man får är naturligtvis träning eller matvanor. Men jag har bestämt mig för att helt enkelt tänka mer positivt i vardagslivet. För jag vet att jag skulle må bättre av det. Få bättre psykisk hälsa. Bloggen ska nu vara min hjälp på vägen genom att varje dag skriva ett inlägg med på något sätt positiv framtoning. I 14 dagar framöver alltså. Minst.

Idag är jag nöjd med att ha köpt ett par nya skor. Inte nog med att de var realiserade, de var praktiska också. Passande för ett visst fantastiskt väder utanför fönstret. Och nu ska jag städa. Faktum är att jag älskar att städa! Och ikväll klockan 18 blir historiskt. Pappa kommer och hälsar på från Shanghai!!! Se så många utropstecken jag gjorde. Ett tecken på entusiasm. POSITIVT!



                

                                            Mer av detta i sommar Fredrik?



Kommentarer
Postat av: Fredrik

Vad kul att du fick ut något positivt av vårat lilla snack. Tänkte bara säga att jag följde din uppmaning och skrev av mig lite. Fick ihop ett A4 i word på förvånanasvärt kort tid. Ska dock låta det vara osagt om det nånsin kommer gå online, den som lever får se. Gött att skriva av sig var det iaf. Jag kommer ju ner till kusten i slutet av maj och då är det ju bara att köra ;)

2010-02-05 @ 18:41:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0