En dag på jorden


Nyvaken.
En kort men intensiv shoppingrunda med Sanna och jag kommer hem dödshungrig.
Laga mat? Bokstavligen kastar mig i min obäddade säng och sträcker mig sedan på något mirakulöst sätt 6 meter till köket. Finner diverse rester från fars besök. Maraboukaka, russin, nötter. Maläter.. vill kräkas men orkar inte. Somnar sött.

En till synes totalt meningslös dag i mina ögon. Men i jämförelse med de senaste dagarnas visit i HELVETET så... Tänker nu dock inte rabbla upp en massa självömkande kuriosa som förklarar det hela. Endast poängtera att panikångestattacker är vanligare än man tror.
Detalj: Pappas besök hade naturligtvis blivit betydligt trevligare om jag inte kastat ner även honom i skiten. Men för att se det positiva i sammanhanget - vi åt flera goda middagar (bl.a. en hos Anders, Maria och Ellen), hade många intressanta filosofiska samtal, och viktigast av allt: han köpte en spillrans ny skrivare åt mig.

 
OBS! Ellen bjöd på tårta.

----

Denna dag på jordens absolut viktigaste händelse är nu att jag och Jacob har gjort en deal. Inte en såndär läskig som handlar om pengar och så. Utan en ÄNNU värre, dvs. en sån där man lovar sig själv och varandra något som man naturligtvis inte kan hålla och i slutändan vanligen leder till besvikelse, gråt, depression, (och död). ...
Dealen är något så simpelt som att vi ska försöka ändra våran i dagsläget inte så goda inställning till studerandet. 1. Vara positiv! 2. Inte tänka så mycket! 3. Relax! (OSV.)
Om det slutar i ond bråd och död vet ingen än så länge. Men vi slår vora kloka skallar ihop på att det inte blir så. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0