Äldst vet bäst


Sanna är äldst. 23 år sen förra veckan, och vi andra ungdomar borde kanske ha lyssnat bättre. Chalmers var inte så jävla rockigt faktiskt. Vår visa gamla vän hade alltså rätt, och hemmafesten som Linnéa tippsade om hade varit top notch. Det var dock rätt så underhållande när jag träffade på några av mina kursare från Sjuksköterskeprogrammet. På toaletterna. Två brudar som jag knappt snackat med kommer fram till mig och vi tar snabbt några klassiska "BEST FRIENDS + alkohol" bilder. Men det riktigt roliga är när jag går fram till ytterligare tre andra kursare i baren. Folk som jag faktiskt trodde jag fått lite kontakt med i skolan. "Vem är du?" svarar de.
Men jag hade en bra dag ändå. Kastade ut pappa runt 8 på lördag morgon. Eller. Han skulle ändå till Tjörn. Glömde senare bort att jag hade tvätttid. Smärre demens är troligt. Hursomhelst, gled mig igenom dagen. Klockan blev 18 och jag och Mickan drog till Sannas nya lya. Rita, skissa, gissa leken blev kvällens höjdpunkt. Speicellt med tanke på att Linn och jag var bäst. För att välkomna oss till lyan bjussade Sanna på en liten chokladkaka samt MASSVIS med vin. Den matfattiga kombon har resulterat i en svår söndagsmorgon/förmiddag, där jag tvivelaktigt försökt hålla mig i upprätt position utan att kräkas. Har nämligen varit värdinna och serverat kaffe och kakor till mormor, morfar och pappa som nyss hälsat på. Trevligt värre dock.
Emil kommer strax hit och han har lovat att bjuda mig på middag. Mysigt, och bra för ekonomin. Vore synd att kräkas då.






Kommentarer
Postat av: mami

så roligt att se "äldrarna" på bild. Moffas mage har blivit lite rund tycker jag, gravid??

2010-02-08 @ 11:19:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0