Game over


Det blev inget Budapest.
Heller inget plugg på en hel vecka.
Funderar fortfarande kring att sluta skolan helt. Ett samtal till CSN förut klarnade upp en del.
Men frågan är ju vad man ska göra istället. Framtiden. Man ska ju helst försöka att inte stressa fram något. (Som jag gjorde med denna utbildningen alltså).
Samtidigt. Klasskamrater växer upp på riktigt och blir viktiga, vuxna personer nu. Mikaela är snart färdigutbildad arbetsterapeut. Ida blir mamma i juli.

Visst blir jag avundsjuk. Men Sanna och jag är åtminstone på samma nivå. Försöker om och om igen övertyga varandra att man inte behöver stressa fram något. Att det är okej att vänta ett tag till innan man bestämmer sig. Om man ens måste göra det? Tänker att vi borde vara glada över att det finns så mycket att se i världen. Att om vi älskar att resa, om det är det vi mår bra av, varför inte leva på det ett tag till? Tänker att 30 är det nya 20.

Hursomhelst. Jag ska snart introjobba på Änggårdsbacken. I sommar jobbar jag deltid, vilket känns skönt. Snart kanske våren landar på riktigt och vaktmästaren har satt igång en fantastiskt söt liten fontän på min innergård. Vi har en grill till allmänt förfogande också.
På fredag är det Valborg och Cortegen. Och om hoppet är det sista som överger människan kanske jag orkar hitta på något då.




Min fontän.


En annan fontän. Med Chalmers-spex-skum.



Och så helgens räddning. Franskt på Linné.


Kommentarer
Postat av: mami

Sötnos!! Vad gott det ser ut med chevrén på Cyrano :-)

2010-04-29 @ 04:42:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0